close
EBay to close Vancouver facility

Tue May 5, 2009 8:52pm EDT
EBay to close facility in Vancouver

* EBay consolidating North America customer service (Adds additional details, company comment)

SAN FRANCISCO, May 5 (Reuters) - Online auctioneer eBay Inc (EBAY.O) said on Tuesday it will close its facility in Vancouver, British Columbia, that employs roughly 700 people as it consolidates its North America customer service centers.

EBay said it plans to increase the number of employees at its Salt Lake City, Utah, facility and at other locations around the world. The Salt Lake City center employs more than 900 customer service agents.

The company expects to close the Vancouver facility by Sept. 30. EBay has 16,200 employees.

A spokesman said the company has not yet determined the number of position increases in Salt Lake City and other locations.

EBay said it expects the action to improve efficiency, expand customer support and help deliver new service programs.

EBay said customer support operations within its PayPal and Skype businesses will not be impacted.

The company has been in cost-cutting mode as it grapples with declining sales and profit in its its core marketplaces arm.

In March, eBay Chief Financial Officer Bob Swan said it can save $2 billion over three years by trimming processing costs and enhancing online customer support to avoid resource-wasting processes.

The shares of San Jose, California-based eBay rose 45 cents to close at $17.19 on the Nasdaq. (Reporting by Gabriel Madway; Editing by Andre Grenon, Bernard Orr)




eBay 9月底關閉溫哥華客戶服務中心

北京新浪網 (2009-05-06 09:24)

新浪科技訊 北京時間5月6日上午消息,據國外媒體報導,eBay周二宣布,作為整合北美客戶服務設施計劃的一部分,決定于9月30日關閉加拿大溫哥華客戶服務中心。

  關閉溫哥華客戶服務中心後,將有約700名員工失業。與此同時,eBay計劃擴大美國鹽湖城和全球其他一些地區的客戶服務中心規模,招募更多員工。目前,鹽湖城客戶服務中心擁有900多名員工。

  eBay表示,關閉溫哥華服務中心不會對加拿大客戶服務造成重大影響。另外,此次調整不涉及到PayPal和Skype等業務。(李明)

 



這是兩個小時前發布的新聞稿 那我來說說八個小時前發生的事情
話說今天是我的周一 本來我都比較晚上班的 可是今天同事發簡訊給我 說兩點要開會 提醒我要準時上班
我就想說 耶嘿 一開始上班就要開會 輕鬆的開始一周也不賴
結果開會的地方是一樓的辦公區(很怪!) 而且一大堆人 前面還有的臨時設的講台
看到這種陣仗我和同事就知道這所根本不是開會 而是要公佈事情
而發表公佈的人就是平常坐在我後面的大人物

我和同事嘻嘻哈哈的找了個舒服的角落 可是大人物一上台就很嚴肅的請大家把手機關掉
然後用超快速大約五分鐘的速度公佈eBay溫哥華分部要在未來四個月內關閉 接下來就是由聖荷西那邊的大人物發表無趣的演講
基本上內容和上面新聞稿發布的內容差不多 我一直到剛剛才發現為什麼他選在下午兩點開會
因為西區兩點在東區的股市交易所關門 讓我們沒有機會買賣公司股票內線交易 (他們還真是面面俱到呢 不過我上禮拜就買了)

所以啦 各位親朋好友們 我...卡洛斯潘 居然也加入這批遣散失業潮
公司未來會將業務分批轉接給其他分部 大部分會轉給鹽湖城分部 (我們這幾年來一直在和鹽湖城分部競爭 這種結果滿不甘心的)
分批交接也就是說交接完的員工就正式結束他和公司的合作關係 然後我個人在公司的最後一天是7月24日
還有差不多三個月的時間

而今天聽完那個公佈後回到自己的部門 我們的manager在和我們解釋細節和感謝我們的努力什麼的
他說他自己也是昨天才知道這消息 感到很遺憾 而supervisors們則是今天才知道
後來看到一些同事都哭了 因為他先生兩個月前被遣散 之後就在家帶兩個小孩 所以他一邊要在ebay工作然後還要在mall打工
這樣才夠錢養一家人 而ebay的薪水當然是他們家大部分的income 現在他也要被遣散了
我在想要是我在他的處境 我應該也會哭吧
還有一個supervisor說著他很enjoy working with us...講著講著也哭了
七百人要被遣散 公司裡瀰漫著哀傷和尷尬的氣氛

今天公司知道大家不會有心情工作 所以放大家有薪假 等於我今天就是去聽這個消息就回家了
唉~ 一下子感覺好迷失 腦子亂亂的 還好我有家人會幫我計畫

反正短期來講 八月後我會以課業為重 可是那個兩個多禮拜才上那幾堂課因該會讓我很閑
所以我會找些市調公司或是傳媒公司做intern

怎麼會這樣 怎麼會這樣 怎麼會這樣 我到現在還是很意外
當初會進eBay就是因為想說這麼大的公司職位穩定斃了 現在居然整個center都要關閉

我一定要找到更好更棒的工作
偏偏是在這個mist of 經濟down turn的愁雲慘霧中 ">______<"

arrow
arrow
    全站熱搜

    Calo 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()