close
之前在上班的時候Mentor了一批的雅痞們
說一批其實也就只有三個人
一個是在Arizia上班 一個是在Gas town的潮店 另一個不知道在幹麻
他們穿衣服都超有自己風格 可惜後來有同事提醒我不要和他們太熟
又加上我覺得他們私生活好像有點亂 所以就沒往來了

anywayz 當時他們就很驚訝我不知道Filson這個牌子
我就去查 挖勒 不是釣魚產品的品牌嗎??!! 怎麼會推薦我這牌子
他們就說這牌的包包在雅痞界很紅 雖然是野獵品牌 可是包包都是全手工製造
全皮手把也都是用馬鞍皮手工打造 超耐用
網站還說可以把一部汽車的引擎放進去都不會壞掉 而且皮手把會越用越軟
包包布面也會越用越軟 質感一流
他們都起碼有一個這個牌的包 也都帶來給我看 真的感覺不錯
可是在Gas Town和Yale Town賣的都好貴 而且他market就感覺不是很精品
也因為這樣他們都介紹半年多了我都還是下不了手

後來看到Filson牌的報導

所以關於這個野獵品牌的包包忽然變成流行商品的迷思 不是只有我感到納悶
下次大家去downtown的時候不妨注意一下路人的包包
很多打扮很有都市風格的人真的都是用filson的產品 有種很原始簡單卻有質感的灰色調
很不錯


Field and Street

By Eric Hansen

Filson Pullman Bag
Filson Pullman Bag (Shana Novak)

The first Filson bag I ever saw was in the callused hands of a wrangler in Grand Junction, Colorado. The next million hung from the shoulders of ad designers, junior corporate lawyers, and artfully disheveled fashion writers in Man­hattan's East Village. That's right: Bags by Filson, makers of refined hunting-and-fishing apparel and accessories, are suddenly in vogue among urbanites. Apparently, burly is the new black. Union workers at the Seattle factory hand-make each field bag, duffel, and carry-on, tanning the virtually indestructible bridle-leather straps for weeks, selecting the sturdiest cotton twill and YKK zippers, and then meticulously stitching and riveting it all together. When I accidentally backed over my Pullman—like the one pictured here ($335; filson.com)—and popped a rivet, Filson replaced the whole bag, as has been its policy since it was founded, in 1897. That kind of longevity is proof that high quality will always be in style.







在GQ 和 DETAILS 網站也有Filson的報導
是關於Filson和Apolis Activism的合作


Filson tries out Activism

Filson's classic briefcase is proudly "Made in the U.S.A.," but the canvas for the brand's upcoming collaborative bag isn't: It's Ugandan, sourced by the nonprofit Invisible Children. The idea comes from the collaborators, the Parton brothers of Apolis Activism, who have long been dedicated to sourcing materials from developing countries. The case will be available in a new, darker color and will feature the Partons' trademark cross embroidery. Supporting American industry and third-world development in one fell (and stylish) swoop? Next you'll tell us it cures cancer, too.
Price TBD; for more information, visit apolisactivism.com

[Secret Forts via h(Y)r Collective]



由於這邊沒有filson專賣店 所有都要靠Gas Town或Yale Town裡的特色小店引進
不過他們引進來的款式很不全 通常都是上面的公事包 款式不是我常用的duffle
又加上價錢也滿貴的

後來在他們網站看到這個我喜歡的款式才$250美金 (唯一不是很完美的地方就是顏色)
可是運來加拿大的運費超貴 還要加handling fee 還要加稅 還要加報稅的手續費
等到運到我家門口 要是$400加幣能買到就偷笑了 唉~~~~~



因為我已經有包包可以用 多買老實講有點浪費
這也是為什麼我想買半年多都沒下手
我在想我真正可以買的時候或許是下次親自下去西雅圖找我姑媽時 去他們店買
因為是Seattle發跡的牌子 所以西雅圖有家旗鑑店 除了包包還有賣釣魚竿什麼的 Orz

我一直覺得買東西需要運氣 有時候喜歡個東西 一下子就買到而且還特價 size又對 就很順
可是有時就像這個拖了很久都沒買的包包 就真的就是沒運氣 唉~~~
不過不管怎樣 我想把這個有一百多年歷史又少人知的優良品牌介紹給各位

想走低調高質感路線又不會和人撞包的人就真的可以考慮買這牌
他們網站有開放運到台灣 所以台灣的朋友們你們可以考慮看看
(不過我想以這價位你們可能還是會考慮歐洲名牌 或是日本porter吧 >__<")

arrow
arrow
    全站熱搜

    Calo 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()